انواع دستکش یکبار مصرف

دستکش های یکبار مصرف بخش مهمی از حفظ یک برنامه موفق ایمنی غذایی برای هر مؤسسه خدمات غذایی است.
انواع مختلفی از دستکش های یکبار مصرف موجود است، بنابراین کدام یک برای شما مناسب است؟ ما انواع مختلف دستکش های یکبار مصرف را پوشش می دهیم و ویژگی های مهم آنها را توضیح می دهیم تا به شما کمک کنیم بهترین دستکش را برای آشپزخانه تجاری خود پیدا کنید.
تمام دستکش های یکبار مصرف را بخرید

دستکش درجه مواد غذایی

هنگامی که صحبت از دست زدن به مواد غذایی می شود، انواع مختلفی از دستکش های یکبار مصرف ایمن مواد غذایی در بازار وجود دارد. قبل از انتخاب دستکش یکبار مصرف مناسب، این نکات را در نظر داشته باشید:

دستکش های ایمن برای غذا چیست؟ تمام دستکش های موجود در لیست ما در گزینه های غذایی موجود هستند، به این معنی که آنها برای حمل و نقل ایمن مواد غذایی رتبه بندی شده اند.

پودر در مقابل بدون پودر: دستکش های پودری حاوی پوششی از نشاسته ذرت در داخل دستکش هستند. این کار باعث می‌شود که دستکش را به راحتی بچرخانید، اما اگر پودر روی تجهیزات و مواد غذایی باقی بماند، مشکل آلودگی ایجاد می‌کند. در حال حاضر، دستکش های پودری برای استفاده در درجه پزشکی ممنوع هستند. بسیاری توصیه می کنند که فقط از دستکش های بدون پودر برای خدمات غذایی استفاده کنید تا خطر آلودگی پودر نشاسته ذرت را از بین ببرید.

آیا لاتکس ایمن است؟ دستکش های لاتکس مزایایی دارند ، اما برای همه ایمن نیستند. کسانی که حساسیت به لاتکس دارند می توانند در مواجهه با لاتکس واکنش جدی را تجربه کنند. قبل از استفاده از دستکش های لاتکس، قوانین خاص مربوط به استفاده از دستکش های لاتکس را در حوزه قضایی ایالتی و محلی خود بررسی کنید.

بهترین دستکش یکبار مصرف

در مورد محبوب ترین انواع دستکش های یکبار مصرف و آنچه که هر نوع را منحصر به فرد می کند آشنا شوید. برخی از دستکش ها برای استفاده سبک بهتر هستند در حالی که برخی دیگر بادوام تر هستند.

در کاربردهای خاص، یک دستکش محکم ترجیح داده می شود، اما زمانی که دستکش ها مرتباً برداشته می شوند، شل بودن آن می تواند مفید باشد. در زیر به انواع دستکش های یکبار مصرف و ویژگی های آنها می پردازیم:

1. دستکش نیتریل

دستکش های نیتریل یکبار مصرف از لاستیک نیتریل ساخته شده اند، ماده ای مصنوعی که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و روغن ها ایجاد می کند. این دستکش های انعطاف پذیر در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند و برای مشاغل سخت صنعتی و سرایداری ایده آل هستند. دستکش‌های نیتریل سیاه را می‌بینید  که اغلب در آرایشگاه‌ها و مغازه‌های خالکوبی استفاده می‌شوند، اما آنها همچنین گزینه‌ای عالی برای خدمات غذایی هستند.

دستکش‌های نیتریل تناسب خوبی با حساسیت لمسی ایجاد می‌کنند که پوشیدن آن‌ها را برای مدت طولانی بدون تحریک راحت می‌کند. آنها همچنین دارای ماندگاری طولانی هستند، بنابراین این دستکش ها یکپارچگی خود را در طول زمان حفظ می کنند.

آیا دستکش نیتریل برای مواد غذایی ایمن است؟ آره

آیا دستکش های نیتریل حاوی لاتکس هستند؟ خیر

آیا دستکش های نیتریل بدون پودر هستند؟ آره

بهترین کاربردها برای دستکش های نیتریل:  همه منظوره، آماده سازی غذا، پخت و پز، سرایداری، صنعتی، گزینه های امتحانی

2. دستکش لاتکس

برای سال‌های متمادی، دستکش‌های لاتکس به دلیل انعطاف‌پذیری و استحکام، بهترین گزینه برای دستکش‌های یک‌بار مصرف در نظر گرفته می‌شد. آنها کاملاً با دست مطابقت دارند و حساسیت لمسی را ارائه می دهند که برای دست زدن به اشیاء کوچک ایده آل است. نقطه ضعف لاتکس پتانسیل ایجاد واکنش های آلرژیک است که برای مهمانان و کارمندانی که در معرض لاتکس هستند به یک مسئله ایمنی تبدیل می شود.

دستکش لاتکس اکنون در آریزونا، کالیفرنیا، کانکتیکات، هاوایی، ماساچوست، اوهایو، اورگان و رود آیلند ممنوع است. ایلینویز نیز ممنوعیتی را اعمال کرده است، اما آنها امتیازی برای مشاغل خدمات غذایی ارائه می دهند که قادر به تهیه دستکش های غیر لاتکس نیستند. علائم برجسته باید برای هشدار به مشتریان در مورد استفاده از دستکش لاتکس در این عملیات وجود داشته باشد.

آیا دستکش های لاتکس برای مواد غذایی ایمن هستند؟ آره

آیا دستکش های لاتکس بدون پودر هستند؟  گزینه های بدون پودر در دسترس هستند

بهترین کاربردها برای دستکش های لاتکس: منظور عمومی، آماده سازی غذا، پخت و پز، سرایداری، گزینه های درجه امتحان (به جز موارد ممنوعه)

3. دستکش وینیل

دستکش های وینیل یک جایگزین مقرون به صرفه برای دستکش های نیتریل یا لاتکس هستند. آنها سطح امنی از محافظت را با قیمت مقرون به صرفه تر ارائه می دهند که هنگام خرید عمده ضروری است. وینیل همچنین بادوام و مقاوم در برابر پارگی است و خطر پاره شدن دستکش ها را کاهش می دهد.

شما می توانید دستکش های وینیل را در طیف وسیعی از ضخامت ها پیدا کنید که برای کاربردهای مختلف رتبه بندی شده اند. دستکش‌های وینیل ضخیم‌تر برای مقاصد پزشکی و معاینه مناسب هستند. گزینه های بدون پودر بهترین انتخاب برای تهیه غذا هستند.

آیا دستکش های وینیل برای مواد غذایی ایمن هستند؟  آره

آیا دستکش های وینیل حاوی لاتکس هستند؟  خیر

آیا دستکش های وینیل بدون پودر هستند؟  گزینه های بدون پودر موجود است

بهترین کاربردها برای دستکش های وینیل: مصارف عمومی، آماده سازی غذا، پخت و پز، سرایداری

4. دستکش پلی

دستکش های پلی اتیلن از پلاستیک پلی اتیلن ساخته می شوند، ماده ای نازک تر در مقایسه با نیتریل، وینیل و لاتکس. این لزوما چیز بدی نیست، فقط دستکش های پلی را برای کارهای سبک مناسب تر می کند. با استفاده از پلی، به همان میزان مقاومت پارگی نخواهید داشت، اما یک دستکش نازک و سبک وزن دریافت می کنید که به راحتی در می آید.

در مواقعی که دستکش ها باید مرتباً تعویض شوند و نیازی به مقاومت شیمیایی ندارید، از دستکش های پلی اتیلن برای کارهای آماده سازی غذا استفاده کنید . دستکش های پلی نیز یکی از مقرون به صرفه ترین دستکش های یکبار مصرف در لیست ما هستند.

آیا دستکش های پلی بی خطر هستند؟ آره

آیا دستکش های پلی حاوی لاتکس هستند؟ خیر

آیا دستکش های پلی بدون پودر هستند؟  آره

بهترین کاربردها برای دستکش های پلی: فقط آماده سازی غذا

5. دستکش هیبریدی

دستکش های هیبریدی از وینیل و نیتریل ساخته می شوند. مزیت ترکیب این دو ماده، دستکش با دوام نیتریل با قیمتی مقرون به صرفه تر است. این دستکش ها نرم تر و انعطاف پذیرتر از وینیل هستند و مانند نیتریل مات نیستند.

دستکش های هیبریدی وینیل/نیتریل را انتخاب کنید تا بهترین ها را از هر دو دنیا به دست آورید. دستکش های نیتریل بسیار محبوب هستند، اما یکی از گران ترین گزینه ها نیز هستند. دستکش های هیبریدی یک جایگزین عالی هستند.

آیا دستکش های هیبریدی برای مواد غذایی ایمن هستند؟  آره

آیا دستکش های هیبریدی حاوی لاتکس هستند؟  خیر

آیا دستکش های هیبریدی بدون پودر هستند؟  آره

بهترین کاربردها برای دستکش های هیبریدی: مصارف عمومی، آماده سازی غذا، پخت و پز، سرایداری

6. دستکش CPE

CPE نوعی پلی اتیلن با دوام بالاست. دستکش های ساخته شده با CPE دارای مزایای مشابه با دستکش های پلی هستند و انعطاف پذیری و استحکام بیشتری دارند. آنها مقرون به صرفه، سبک وزن هستند و به راحتی پس از انجام کارهای آماده سازی غذا جدا می شوند.

درست مانند دستکش های یکبار مصرف پلی، دستکش های CPE برای کارهای سبک مانند کارهای آماده سازی و حمل غذا بهترین هستند.

آیا دستکش های CPE برای مواد غذایی ایمن هستند؟  آره

آیا دستکش های CPE حاوی لاتکس هستند؟  خیر

آیا دستکش های CPE بدون پودر هستند؟  آره

بهترین برنامه های کاربردی برای دستکش CPE : فقط آماده سازی غذا

7. دستکش TPE

TPE مخفف الاستومر ترموپلاستیک است، ماده ای که یک دستکش یکبار مصرف صاف و انعطاف پذیر ایجاد می کند. دستکش های ساخته شده با TPE مانند دستکش های پلی سبک و راحت هستند اما خاصیت ارتجاعی مشابه دستکش های وینیل دارند.

دستکش‌های TPE را برای گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر انتخاب کنید که هنگام حرکت با دست خم می‌شود. بر خلاف دستکش های پلی معمولی، دستکش های TPE را می توان برای کارهای تمیز کردن سبک نیز استفاده کرد.

آیا دستکش های TPE برای مواد غذایی ایمن هستند؟  آره

آیا دستکش های TPE حاوی لاتکس هستند؟  خیر

آیا دستکش های TPE بدون پودر هستند؟  آره

بهترین کاربردها برای دستکش های TPE:  مصارف عمومی، آماده سازی غذا، سرایداری سبک

مقایسه دستکش های یکبار مصرف

برای مقایسه ویژگی های دستکش یکبار مصرف از نمودار زیر استفاده کنید.