چرا پرستاران همیشه دستکش می پوشند؟

دستکش‌های پزشکی یکبار مصرف ساخته شده از لاتکس، نیتریل یا وینیل، تجهیزات محافظ استانداردی برای پرستاران و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی هستند تا از انتقال عفونت به و از بیماران جلوگیری کنند.

بیمارستان‌ها در ایالات متحده از شیوه‌های کنترل عفونت سخت‌گیرانه پیروی می‌کنند که اقدامات احتیاطی استاندارد نامیده می‌شود ، که معمولاً هر زمان که اقدامات پزشکی یا بهداشتی خاصی انجام می‌شود، از دستکش استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی دستکش اپی پرفکت

دستکش‌ها همیشه پوشیده نمی‌شوند، اما برای کارهایی که در معرض خطر قرار گرفتن در معرض مایعات بدن مانند خون هستند، ضروری تلقی می‌شوند.

این مقاله به هدف از دستکش‌های پزشکی می‌پردازد، از جمله زمانی که آنها را می‌پوشند، زمانی که تعویض می‌شوند و زمانی که ممکن است نیازی به آن‌ها نباشد.

هدف از دستکش های پزشکی

دستکش‌های پزشکی نوعی تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) هستند که برای محافظت از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران در برابر عفونت استفاده می‌شوند.

این دستکش‌ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به‌عنوان دستگاه‌های پزشکی رزرو شده کلاس I به همراه مواردی مانند بانداژ، ابزار جراحی دستی و ویلچرهای غیربرقی تنظیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تولید کننده دستکش لاتکس

دستکش ها باید استانداردهای دقیق عملکرد FDA از جمله مقاومت در برابر نشت، مقاومت در برابر پارگی و زیست سازگاری را داشته باشند (به این معنی که به کاربر یا بافت بیمار آسیبی نمی رساند).

دستورالعمل استفاده از دستکش پزشکی

از دستکش‌های پزشکی هنگام لمس مایعات بدن شخص دیگری مانند خون، بزاق، خلط ، استفراغ، ادرار یا مدفوع استفاده می‌شود. آنها همچنین هنگام دست زدن به موارد بالقوه آلوده یا دست زدن به داروهای خطرناک (مانند داروهای شیمی درمانی خاص ) پوشیده می شوند.

بیشتر بخوانید: انواع دستکش جراحی